top of page

Få svar på dina frågor!

HÄR HITTAR DU SVAREN

För att göra din vistelse hos oss så enkel och bekväm som möjligt har vi sammanställt en lista med vanliga frågor och svar. Läs igenom vår FAQ-sida för att hitta svar på allt från incheckningstider och parkeringsmöjligheter till våra faciliteter och närliggande attraktioner. Om du inte hittar svaret på din fråga är du välkommen att kontakta vår reception så hjälper vi dig gärna, 0155-20 50 20.

  • Finns parkering?
    Ja, det finns 200 parkeringsplatser utanför hotellets entré. Aimo Park erbjuder gäster och besökande till hotellet gratis parkering mot korrekt registrering i Aimo Parks skärmar. Skärmarna finnes vid receptionen på entréplan, vid receptionen vid gymmet våning 2 samt vid receptionen vid konferensen våning 3. Då Sunlight Hotell ej bedriver parkerings verksamhet så gäller eget ansvar vid registering av parkering.
  • Finns det möjlighet att ladda sin elbil?
    Ja, på parkeringen finns fyra stycken laddnings stolpar. Ni aktiverar stolparna med hjälp av appen Evcore. Tänk på att flytta din bil när den är full laddad så att fler kan ladda sina elbilar under vistelsen. Det finns ingen möjlighet att förboka en laddstolpe.
  • Ingår poolen vid bokning av hotellrum?
    Ja, bokar du ett rum hos oss ingår tillgång till vår 25m pool. Poolen är öppen varje dag mellan kl. 04:45 - 22:00. Du hittar poolen på våning 2 och kommer in med ditt rumskort. Simhallen är avsedd för avkoppling, vattenträning och lugn motions träning (18+ års gräns) Men för dig som vill busa och skoja i poolen så erbjuder vi familje-tider i poolen då även du som är under 18 år välkommen. Dessa tider är: Måndag-söndag: 08:30 - 09:45 12:15 - 13:15 (denna tid gäller endast lov-veckor) 15:30 - 17:30 19:30 - 20:45
  • När är in- och utcheckning?
    Ordinarie incheckningstid är 15:00 och utcheckningstid 11:00. Tidig- och sen utcheckning kan adderas här för dig som har bokat direkt på vår hemsida. Har du inte bokat på vår hemsida så hjälper vår reception gärna till att lägga till tidig- och sen utcheckning, du når oss på reception@sunlight.se
  • Hur länge är receptionen öppen?
    Vår reception finner du på entréplan, receptionen är öppen dygnet runt. Om du saknar något under din vistelse så kom gärna förbi receptionen så hjälper vi er så gott vi kan. Du kan även ringa till oss dygnet runt på 0155 - 20 50 20. Ibland kan vi ha svårt att svara om vi står med gäster. Vi ber er då vänligast att komma ner till oss istället.
  • Kan ni berätta mer om Sunlights historia?
    Självklart! Sunlight Hotell har en gång i tiden varit en tvålfabrik. Fråga gärna personalen eller klicka er in på nedan länk där ni kan läsa mer om Sunlights fantastiska historia.
  • Is Wi-Fi included?
    Wi-fi is available in all hotel rooms and in public areas, it is free for all our guests. Surf calmly!
  • Kan man teckna företagsavtal med er?
    Självklart! Kontakta mig på saga@sunlight.se så hjälper jag er.
  • Do you accept cash?
    Nej, Sunlight Hotell är ett kontant fritt hotell.
  • Är hotellet handikappvänligt?
    2 stycken av våra hotellrum är handikappvänliga med larm och toalett. Handikappvänliga toaletter finns vid receptionen nära restaurang och bar samt på plan 2 och 4. I vårt gym och spa har du möjlighet att ta dig runt med en rullstol samt att det finns räcken ner till poolen som kan användas som stöd för att ta sig i och ur poolen. Dock kan vissa utrymmen som omklädningsrum vara trångt under vissa tider för framkomlighet.
  • Hållbarhet och miljö?
    Vi är ett Green Key- märkt hotell och jobbar ständigt med utveckling kring hållbarhet och miljöfrågor. Green Key- märkningen har funnits i nära 30 år och är idag en internationell ledande miljömärkning för anläggningar inom besöksnäringen. Green Key- märkta anläggningar finns idag i över 60 länder och över hela jorden. Läs mer om Green Key HÄR.
  • Jag har glömt något under min vistelse, har ni hittat det?
    Vad tråkigt att du har glömt eller tappat bort något under din vistelse. Kanske vi har hittat det? Hör av dig till oss på reception@sunlight.se och beskriv vad du har glömt. Beskriv gärna vilket rum du bodde på och när du checkade ut, det underlättar för oss i vårt sökande.
  • Högtider vad gäller?
    Vi har öppet hotellet 365 dagar om året. Med undantag: Restaurangens a la carte är stängd helgerna midsommar och jul men en barmeny finns tillgänglig för er. Planerar ni att besöka oss vid en högtid och vill veta mer om vad vi har att erbjuda på hotellet, kontakta reception reception@sunlight.se - 0155- 20 50 00.

TELEFON

+46155-20 50 20

EMAIL

SOCIALA MEDIER

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
_R739442-1_edited.jpg

VÄLKOMMEN TILL SUNLIGHT

Ta en paus från vardagen och unna dig en stund av avkoppling hos oss!

bottom of page