top of page

Få svar på dina frågor!

HÄR HITTAR DU SVAREN

För att göra din vistelse hos oss så enkel och bekväm som möjligt har vi sammanställt en lista med vanliga frågor och svar. Läs igenom vår FAQ-sida för att hitta svar på allt från incheckningstider och parkeringsmöjligheter till våra faciliteter och närliggande attraktioner. Om du inte hittar svaret på din fråga är du välkommen att kontakta vår reception så hjälper vi dig gärna.

  • Finns parkering?
    Ja, det finns 200 parkeringsplatser utanför hotellets entré. Aimo Park erbjuder gäster och besökande till hotellet gratis parkering mot korrekt registrering i Aimo Parks skärmar. Skärmarna finnes vid receptionen på entréplan, vid receptionen vid gymmet våning 2 samt vid receptionen vid konferensen våning 3. Då Sunlight Hotell ej bedriver parkerings verksamhet så gäller eget ansvar vid registering av parkering.
  • Finns det möjlighet att ladda sin elbil?
    Ja, på parkeringen finns fyra stycken laddnings stolpar. Ni aktiverar stolparna med hjälp av appen Evcore. Det finns ingen möjlighet att förboka en laddstolpe.
  • Where are you located?
    Easiest is to use GPS, here is a link to our coordinates FROM STHLM • By car: Drive on the E4 south from Stockholm. It is about 100 km to Nyköping and the journey takes approximately 1 hour and 15 minutes depending on traffic. • By train: There are regional trains (SJ) from Stockholm Central Station to Nyköping. The journey takes about 1 hour and 20 minutes by express train and a little longer by regional train. • By bus: There are also bus connections from Stockholm to Nyköping, including with Sörmlandstrafiken and FlixBus. Travel time varies depending on bus route and traffic conditions. FROM GBG • By car: Drive on the E20 east from Gothenburg. Then follow the E4 north at Norrköping and follow the signs for Nyköping. It is about 410 km to Nyköping and the journey takes about 4-5 hours depending on traffic. • By train: There is an express train (SJ) from Gothenburg Central Station to Nyköping with one or two changes in Stockholm or Norrköping. The journey takes between 4 and 6 hours depending on the route and changes. • By plane: There are also direct flights from Gothenburg Landvetter Airport to Stockholm Skavsta Airport, which is near Nyköping. The flight takes approximately 1 hour and 5 minutes, and then you can take a bus or taxi from the airport to Nyköping. FROM MALMÖ • By car: Drive on the E6 north from Malmö. Then follow the E4 east at Jönköping and follow the signs for Nyköping. It is about 530 km to Nyköping and the journey takes about 5-6 hours depending on traffic. • By train: There is an express train (SJ) from Malmö Central Station to Nyköping with one or two changes in Stockholm or Norrköping. The journey takes between 5 and 7 hours depending on the route and changes. • By plane: There are direct flights from Malmö Airport (Sturup) to Stockholm Skavsta Airport, which is near Nyköping. The flight takes approximately 1 hour and 10 minutes, and then you can take a bus or taxi from the airport to Nyköping.
  • When is check-in and check-out?
    You check in at 15:00 and out at 11:00. If you want to sleep in until 1:00 p.m. or an early check-in already at 1:00 p.m., add it to the booking!
  • När är utcheckning?
    Utcheckning är senast 11:00.
  • Do you accept cash?
    Nej, Sunlight Hotell är ett kontant fritt hotell.
  • Ingår poolen vid bokning av hotellrum?
    Ja, bokar du ett rum hos oss ingår tillgång till vår 25m pool. Poolen är öppen varje dag mellan kl. 04:45 - 22:00. Simhallen är avsedd för avkoppling, vattenträning och lugn motions träning (18+ års gräns) Men för dig som vill busa och skoja i poolen så erbjuder vi familje-tider i poolen då även du som är under 18 år välkommen. Dessa tider är: Måndag-söndag 08:30 - 09:45 12:15 - 13:15 (denna tid gäller endast lov-veckor) 15:30 - 17:30 19:30 - 20:45
  • Hur länge är receptionen öppen?
    Vår reception finner du på entréplan, receptionen är öppen dygnet runt.
  • Jag har glömt något under min vistelse, har ni hittat det?
    Vad tråkigt att du har glömt eller tappat bort något under din vistelse. Kanske vi har hittat det? Hör av dig till oss på reception@sunlight.se och beskriv vad du har glömt. Beskriv gärna vilket rum du bodde på och när du checkade ut, det underlättar för oss i vårt sökande.
  • Är hotellet handikappvänligt?
    2 stycken av våra hotellrum är handikappvänliga med larm och toalett. Handikappvänliga toaletter finns vid receptionen nära restaurang och bar samt på plan 2 och 4. I vårt gym och spa har du möjlighet att ta dig runt med en rullstol samt att det finns räcken ner till poolen som kan användas som stöd för att ta sig ner och ur poolen. Dock kan vissa utrymmen som omklädningsrum vara trångt under vissa tider för framkomlighet.
  • Kan ni berätta mer om Sunlights historia?
    Självklart! Här nedan kan ni läsa mer om Sunlights fantastiska historia.
  • Kan man köpa presentkort hos er?
    Ja, självklart kan ni köpa presentkort hos oss! Presentkort köper ni smidigast via vår hemsida genom att klicka er vidare HIT - Alla våra presentkort köpes på valfritt belopp och dem går att nyttja på hela Sunlight Hotell. - Alla våra presentkort har en giltighetstid om 1 år. - Presentkortet sänds till er mail i pdf-format kostnadsfritt, det sänds direkt efter genomfört köp. Vi säljer även presentkort i vår reception ifall ni har vägarna förbi. Varmt välkomna in! 💛
  • Kan man teckna företagsavtal med er?
    Självklart! Kontakta reception@sunlight.se så hjälper vi er med ett passande företags avtal. 💛
  • Can you help med with my questions in English?
    We will be happy to help you with your questions in English, contact us by e-mail or by phone. Email: reception@sunlight.se or telephone: 0155- 20 50 00
  • Hållbarhet och miljö?
    Vi är ett Green Key- märkt hotell och jobbar ständigt med utveckling kring hållbarhet och miljöfrågor. Green Key- märkningen har funnits i nära 30 år och är idag en internationell ledande miljömärkning för anläggningar inom besöksnäringen. Green Key- märkta anläggningar finns idag i över 60 länder och över hela jorden. Läs mer om Green Key HÄR
  • Is Wi-Fi included?
    Wi-fi is available in all hotel rooms and in public areas, it is free for all our guests. Surf calmly!
  • cancellation and rebooking
    Without Cancellation Protection: If you have not booked a special offer with special conditions that appear in your confirmation, cancellation and rebooking must be done at least one week before arrival, so that no cost is charged. With cancellation protection: If you wish to book with cancellation protection, this is at a price of SEK 295 per room. Cancellation protection can be added no later than 8 days before arrival. Then you have the opportunity to cancel your stay free of charge (excluding cancellation protection) all the way up to 24 hours before arrival. Have you booked directly via our website? You can then cancel your room through the link in your booking confirmation that you received at the time of booking. Has the booking been made directly through us by email or phone? Please contact us for cancellation. Have you made your booking via an external booking agent? You must then cancel your room via this.
  • Can I post a picture, video or gif?
    Yes. Follow these steps to add media: Go into the app's settings Click on Manage Questions Create or select the question you want to add media to When editing your answer, click the video, image or gif icon Add media from your library and save
  • How do I make changes to my existing booking?
    click on the link View your booking online in your confirmation to take you to the booking page. Here you have the opportunity to make the following changes to your stay: -Change date or length of stay- Change the number of guests on the stay-Upgrade the room type-Add optional products-Enter any requests or other information that is good for us to know
  • What is included when booking a hotel room?
    When booking only hotel rooms, in addition to breakfast, access to the gym (18+), swimming pool and sauna is also included. If you want to have the luxury of a SPA, book it here (LINK).

TELEFON

+46155-20 50 20

EMAIL

SOCIALA MEDIER

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
_R739442-1_edited.jpg

VÄLKOMMEN TILL SUNLIGHT

Ta en paus från vardagen och unna dig en stund av avkoppling hos oss!

bottom of page